Ryslinge Billedskole

det vil skolen

• Give rum for skabende billedarbejde
  • Respektere børns fantasi, tanker og følelser
  • Give tid til fordybelse og udvikling
  • Lære om materialer og teknikker
  • Give indsigt i kunst og kulturliv

Formålet med undervisningen er at give eleverne mulighed for at udtrykke sig i forskellige materialer og teknikker indenfor tegning, maleri, grafik og rumligt arbejde.
Undervisningen tilrettelægges med vekselvirkning mellem stillede opgaver og egne frie udtryk. Dette sker i en løbende dialog mellem elev og underviser. Undervisningen skal give eleverne en forståelse af billedarbejde som en del af vores kultur og måde at kommunikere på, som et fælles og personligt billedsprog.
Derfor er det vigtigt, at eleverne gennem undervisning lærer at forholde sig til og udtrykke sig i forhold til den eksisterende billedkultur.

At udvikle elevernes billedsprog gennem undervisnig og dialog mellem elev og underviser.